

נעים מאוד, שמי בוריס. כבר למעלה מעשור אני עובד עם זוגות ויחידים בארץ ובחו"ל סביב שאלות של אהבה, קרבה, סכסוכים ותקשורת, ומסייע להם לבנות יחסים טובים ומספקים יותר.
ליוויתי וממשיך ללוות יותר מ-1600 לקוחות בתהליך פיתוח היכולת לתקשר טוב יותר עם בני זוגם, לחזק את הקשר ביניהם, לרכוש כלים פרקטיים לפתורון סכסוכים וליצור קרבה אמיתית.
אני בעל הסמכה של מאסטר קואצ’ר MCI מטעם איגוד הקואצ’ינג הישראלי, בעל השכלה בפסיכואנליזה של מכון מזרח-אירופאית לפסיכואנליזה (EEIP סנט-פטרסבורג, רוסיה) עם התמחות בעבודה זוגית, ובעל תואר ראשון מאוניברסיטת בן-גוריון. אני מוסמך ע"י אירגון בריטי ACCPH. לצד עבודתי עם זוגות, אני כותב עבור Psychology Today כמומחה לזוגיות וליחסים ומשתף תובנות מעולם הטיפול הזוגי. בנוסף, אני נשוי ואב ל-4 ילדים.

אנשים נכנסים לזוגיות כדי להיות מאושרים ולבנות חיים טובים יותר ביחד, אך לפי מחקרים שונים, תחושת הסיפוק ממערכת היחסים בין בני הזוג יורדת בחצי שנה עד שנתיים הראשונות. היא ממשיכה לרדת בהדרגה ב-10 שנים הראשונות לזוגיות, כאשר סביב גיל 40 תחושת הסיפוק עליה מדווחים בני הזוג היא הנמוכה ביותר. לא פלא שסביב גיל זה מספר הגירושים הוא הרב ביותר.
למה זה קורה? ישנן 3 סיבות לכך:

סיבה 1: היחסים תמיד מלווים בניגוד אינטרסים. אחד מבני זוג רוצה משהו אחד והשני – משהו אחר. מתחים נוצרים בדרך להגשמת היעדים האישיים כאשר הם נוגדים את היעדים הזוגיים או משפחתיים. הם נוצרים למשל בעקבות יחסים בין בני הזוג למשפחה החוץ-גרעינית, גידול ילדים, עבודה ופרנסה, סביב שינוים בחיים כמו מעבר בית וכו'. השינויים הללו הם סיבות לסכסוכים בין בני הזוג, ריחוק והתבודדות. עם כמות האתגרים שזוגות מתמודדים ביחד בעולם המודרני ברור עד כמה קשה לשמור על התקשורת שאפיינה את היחסים בתחילת הדרך. בני הזוג גם יכולים לאבד עם הזמן תחומי עניין משותפים, לשקוע בבעיות אישיות בלי לשתף ואז הם מתרחקים אחד מהשני, מתעצבנים וכועסים אחד על השני ולא מצליחים להבין אחד את השני. מניגוד האינטרסים אי-אפשר להיפתר, אך איתו אפשר ואף צריך לעבוד, וזה מה שאנחנו עושים.

סיבה 2: המתחים נצברים ולכן מתעצמים. ככל שהמתחים נצברים, אחד מבני הזוג או שניהם חווים אכזבה מהזוגיות ואכזבה מהצד השני. במרוצת השנים העייפות גדלה ואיתה גדלים הכעסים עד למצב בו מגיעים בני הזוג לסכסוך פתוח המלווה בחוסר יכולת להגיע למכנה משותף או לסכסוך סמוי המלווה בתוקפנות מודחקת ואגרסיה פסיבית. משום שהמתחים מצטברים, צריך זמן כדי לפרק אותם שכבה אחר שכבה וזה מה שאנחנו עושים בפגישות שלנו.

סיבה 3: זוגות נמנעים מלדבר על הדברים לא נעימים. הרבה זוגות לא יודעים איך להביע רגשות או אי-שביעות רצון בלי להתפוצץ מזעם, בלי לפגוע או להיפגע ובלי להימנע מהנושא כלל. אך הימנעות זאת תורמת משמעותית להפחתה באיכות הקשר. התהליך של ייעוץ או טיפול זוגי עוזר לייצר תקשורת בריאה בין בני הזוג, להגיע לפתרון הבעיות ביחד, ליצור מרחב בטוח לבני הזוג להיות מי שהם בלי לאבד את הקשר ביניהם. כמו כן, הוא יכול להחזיר אינטימיות ורומנטיקה לזוגיות, לתחזק ולשמר את הכבוד כבסיס לזוגיות ולהחזיר את התחושת "ביחד" לזוג.
כמה מפגשים צריך? זה אינדיבידואלי ומשתנה. אנחנו בוחנים את כמות המפגשים ומחליטים על זה ביחד. כנ"ל לגבי העלויות.
תדירות המפגשים המומלצת היא פעם בשבוע.
מפגשים נערכים אונליין בזום.
משך הטיפול: לזוג 55 דק', ליחיד 50 דק'
אני מציע פגישת היכרות והכוונה בת 20 דק' כדי להבין אם מתאים לנו לעבוד ביחד ואם כן, באיזו צורה.